söndag 24 juli 2011

Film

Med regniga dagar kan det bli en hel del film... Igår såg jag Revolutionary Road som äntligen gick på tv, har missat den på tv1000 och har inte hyrt den då Magnus inte riktigt velat. Men igår var han upptagen med annat så då passade jag på. En riktigt bra film! Ganska mörk, men Kate Winslet är helt outstanding!

Bild från http://www.cdon.se/
Vad har jag mer sett för filmer i sommar? De flesta försvinner ju från minnet ganska snabbt, men några kan jag nog komma på...

Black Swan - lika bra som jag trodde, men mycket mörkare än vad jag någonsin kunnat föreställa mig. Förstår absolut varför Natalie Portman fick en Oscar för sin rollprestation.

Just go with it - med Adam Sandler och Jennifer Aniston.. Helt ok, men jag börjar få lite svårt för Sandler, det är samma sak hela tiden känns det som. Men vi skrattade gott, och det kan man behöva.

127 timmar - dokumentär som verkligen sätter sig. Enkel men fastnar.

Life as we know it - helt ok denna med, man skrattar och gråter om vartannat. Lite förutsägbar, men är absolut en go film som man inte behöver tänka så mycket på.

Ja, det är de jag kommer på just nu.. Har nog sett fler när det väl kommer till kritan. Det jag ska se snart är den härligt gamla 24-timmars resan.. Ni vet den där om en vetenskapsman som av en olyckshändelse blir injicerad som yttepytteliten i en mans kropp och far rundor där. Jag tyckte den var hur kul som helst när jag var liten, och det återstår ju att se vad jag tycker nu.. Den där inspelningsbara digitalboxen vi har nu är guld värd må jag säga. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar